עיצוב אתר אינטרנט הוא חלק מתהליך המיתוג של העסק, הארגון שלכם. בעבר, הקפידו לשלב בעיצוב אתר אינטרנט טכנולוגיות מולטימדיה לעורר מודעות, ליצור גירוי וכו''.
עולם האינטרנט עובר שינויים, הדגש כיום על התוכן ופחות על עיצוב. אך עדיין יש מספר כללים ששווה לשמור עליהם בתהליך עיצוב אתרים אינטרנט:
לוגו
לוגו החברה, חייב להופיע בעמודים מרכזיים. הופעתו, מסייעת לתהליך הזכירה בקרב קהל המטרה.
הלוגו חייב להיות אחיד לאתר, למסמכי החברה, לכרטיס הביקור וכו''.
צבעים
בחרו בצבעים סולידיים כדי שהם ישמשו כרקע לתוכן ולא להיפך. צבעים סולידיים הם נעימים לעין, מאפשרים לקרוא, לרפרף וכמובן, יוצרים מראה נקי.
גופנים
הקפידו על גופנים בגודל מתאים על מנת שניתן יהיה לקרוא ברזולציות הגבוהות ובמסכים הגדולים. בעבר פונט גודל 12 הספיק. כיום מומלץ להגדיל , אך הימנעו מגודל פונט שעלול להתפרש כצעקני.
כותרות
כותרות בפונט גדול יותר 16-18. צבע שונה מגוון הטקסט. כותרות מסייעות לסדר את התוכן והטקסט. עבור הקורא מאפשר לו לדעת האם התוכן הוא בדיוק מה שחיפש.
תמונות
חשוב שהתמונות יהיו מקוריות. אם מציגים מוצר, חשוב לצלם מתערוכה בו ביקרתם כך מעניק מקוריות ומוחשיות עבור המוצר ועל החברה.
תמונות צורכות הרבה מאד זיכרון, הקפידו לשים תמונות בגודל קטן שלא יפגעו בזמן העלאת האתר.
סרטונים
סרטון הסברה על החברה, המוצר או השירות. עדיף להעלות ב- youtube ולקשר לאתר שלכם. כך הרווחתם קישור לאתר שלכם וגם העומס של הסרטון לא יהיה באתר שלכם, כך לא יפגע באיכות ביצועי האתר.
תחזוקה
הקפידו על תחזוקה שוטפת כגון: בדיקת לינקים. מה רלוונטי מה עדכני ומה לא. כמו כן, אם יש תמונות עדכניות יותר, החליפו בתמונות הקיימות. טקסטים, מאמרים מעודכנים משאיר אתכם רלוונטיים בתחומכם.
מפת האתר
ככל שהאתר עמוס בפרטים, חשוב שתהיה מפת אתר על מנת שניתן יהיה בקלות לנווט באתר בין הדפים, לקטגוריות.
בזמן תכנון האתר, חשבו על הגולשים, האם יצליחו ביתר קלות להגיע למידע הרלוונטי.
אודות
חשוב שאמצעי התקשרות כגון: כתובת , טלפונים, פקס, דואר רגיל, דואר אלקטרוני יהיו קיימים וזמינים. תנו לאנשים לבחור בעצמם את אמצעי ההתקשרות העדיף עליהם.